Eräs kansalainen pyysi minulta eilen fiksua blogausta mutta minun on myönnettävä etten usko sellaiseen kykeneväni.

Vihjasiko hän pyynnöllään että minun olisi otettava kantaa nykyajan poliittiseen keskusteluun? Eduskuntavaalit ovat käynnissä ja puhuttavat paljon sekä mediaa että kansaa. Pilkahduksia sieltä täältä olen havainnut kyllä. Puolueet ja ehdokkaat puhelevat asioitaan ja pyrkivät saamaan ääniä joilla sitten päästä eduskuntaan toteuttamaan omia pyrkimyksiään. Itse en tiedä suuntaan taikka toiseen. Sielläpä piipertävät. Veroni nousevat tai laskevat pari prosenttia. Siinä lienee suurin vaikutus elämääni. Ja kun ajattelee etten tällä hetkellä edes maksa veroja niin jaa'a. Ja kun toivottavasti loppuvuodesta taas maksan veroja niin ei minua vaan kiinnosta muutaman prosentin heitto suuntaan taikka toiseen. Jääkö minulle elämiseen 500e vai 600e kuussa on minulle aivan samantekevää. Tunnen itseni rikkaaksi joka tapauksessa. 

Vettä sataa oikein kovasti nyt. On satanut lähes koko aamun. Reilun tunnin vain ehdin äsken rysän parissa askartelemaan. Ehkä voisi mennä autotalliin hiukan kohoja ja naruja virittelemään katiskoita varten. 5m naru riittänee. Tehdään katiskaryväs. 3-4 katiskaa paikkaansa. Yhteen lippu ja muihin kohot. Viime vuonna katiskat olivat neljän kappaleen jatoina mutta se oli hiukan epäkäytännöllistä. Uskon että yksittäiset katiskat ovat helpompia kokea ja käsitellä.

Rahatilanne on heikko. Äsken katselin pitkästä aikaa pokeripöytiä mutta en jaksanut liittyä seuraan. Ei kiinnosta pätkän vertaa. Mieluummin vain köyhäilen. Alkaa olla pokerikassa siinä tilanteessa ettei sillä enää paljoa pelatakaan. Yksi häviöputki ja sinne meni. Aikansa kutakin. Eihän tuota ole tänä vuonna tullut pahemmin pelattua. Oisinko tammikuussa pelannut? Hmm.. en ehkä. Alle 10h joka tapauksessa tänä vuonna. Aika +- 0 tilanne. Eipähän tuolla rahalla nyt tarvetta olekaan. Eipähän tarvitse juoda kun ei ole rahaa. Ruoka on melkein ilmaista. Sekavihannespussi jotain 30c? Viili 20c. Maito 80c. Senttipeliä. Pulloja keräämällä varmaan saa ravintonsa tienattua.

Enpähän muuta jaksa jorista. 

Kuka näitä jaksaa lukeakaan kun ei mitään villin raivotautista ole nyt plakkarissa. Olisi minulla kyllä yksi salajuttu mutta kjeh kjeh.. se onkin salajuttu. 

Että semmottii..