Genre: Seikkailu, Strategia, Villi Länsi.

Oman hahmon saa määritellä melko tarkkaan alussa. Mistä hän on kotoisin, mitä hänen vanhempansa tekivät ja näin pois päin. Tai edes päin.
Sitten tullaan kypsään miehen ikään ja lähdetään maailmalle. Totta kai tarkoituksena on ryöstää mahdollisimman monta pankkia, ja saada mahdollisimman paljon kultaa. Laiska mies tämä meidän sankari näet. Oikeita töitä? Ehei.

En ole lainkaan perehtynyt mihinkään pelimekaniikan osa-alueeseen, mutta ensimmäiseksi, tai toiseksi, pitää koota oma posse. Muut hahmot ovat myös melko yksityiskohtaisia. Tärkeää on että he pääsevät kehittymään. Jonkinlaista psykoloogis-sosiologista sidettäkin täytyy olla mukana. Jos Paras Kaveri1 jää leiriin haavojaan parantelemaan niin on oletettavaa että hän on siellä vielä kuukaudenkin kuluttua, toisin kuin Satunnainen Revolverisankari2 joka parin viikon kuluttua häippäisee omille teilleen.
Hevosista taidan tehdä melko kasvottomia. Kenties vain pari kykyä. Nopeus, kestävyys.

Kun jonkunlainen posse on kasassa, ja varusteet hankittu, voidaankin lähteä pankkirosvoilemaan(posti, pankki, juna, postivankkurit jne). Ryöstömekanismi on täysin auki. Kenties hiukan Areena/Exile-tyylinen vuoropohjainen systeemi itse pankissa. Suosiolla jättänen pankin ulkopuolisen menon pois pelistä. Voi toki valita että karauttaako pankin pihaan naamiot kasvoilla, vaiko rauhassa ratsastelee maineettomuuteensa suojissa kasvot paljaina, ja vasta pankissa alkaa dynamiitti paukkumaan.
Kun, tai pelin alussa kun ei, kassakaappi on räjäytetty ja rahat otettu, niin on aika paeta. No jumalauta! Tässähän on Hyvissä, pahoissa ja rumissa just pankkiryöstö! Tästähän minä saan mallia. Wau! Lasin läpi lensi joku! justiinsa noin! pam pam! The Ugly. Ei se lienekään pankkiryöstö. Saakeli kun latailee hitaasti.

Ryöstön jälkeen siis paetaan. Riippuen uhrien lukumäärästä, ryöstetystä rahasta, possen/hahmon maineesta, , lähtee porukan perään jäljitysjengi. Sitten paetaan yli vuorten, jokin ja mantujenkin yli. Mekaniikka(esim. jospa sheriffin miehet saavat porukkasi kiinni, tai miten kauan sheriffin miehet jäljittävät) on hakusessa.

Ympäri seutuja on "piilopaikkoja", joissa voi piileksiä kunnes suurin kohu laantuu. Piilopaikoista turvallisin on tietysti Meksiko. Kun  tuntuu ettei kukaan enää jäljitä possea tai muista ryöstöä, ja haavat on paranneltu, onkin aika siirtyä rahan tuhlaamiseen. Tosi pankkirosvohan ei ole mikään pihi roope-setä, vaan riehakas tuhlari!

Eli bordelliin heti(jos posse tyytymätöntä) ja viskiä myös kehiin kapakassa. Pokeriakin pitää pelata sekä käydä parit kaksintaistelut hoitelemassa. Pirates-tyyliin kenties voisi vikitellä ohimennen karjatilallisen tytärtä. Ihan maun mukaan; huoraa tai enkeliä.

Eikä sitä kai muuta tarvitsekaan. Sitten kun rahat on tuhlattu ja armoton krapula päällänsä onkin jo aika lähteä hankkimaan lisää rahaa perheelle.

Jippi joo äidinnussijat!