Heräsin tänään jo 04:40.
Ei unia.

Tulimme isän kanssa Joensuuhun. Hän lähti pois, ja minä sain auton.
Tulin kämpille, luin urheilulehteä meditointitilassa ja sitten riisuin vaatteet pois ja aloin nukkua.

Näin unta että olin jollain mökillä. Siellä oli paljon nuoria, naisia ja miehiä. Tajusin että nyt iskin jättipottiin. Pystyin ohjailemaan tekosiani unessa. Ehkä se oli vain luuloteltua sillä en tehnyt mitään irvokkaan säädytöntä. En oikein kehdannut. Paskamoraali. Jututtelin tyttöjä siinä. Itse asiassa suutelin jonkun tytön varpaita! Kaverinsa ihmetteli että taidan olla aivan kännissä, mutta ei, en ollut humalassa. Ainakaan mielestäni. Unen lopulla olin jollain sänkyllä/sohvalla jonkun tytön kanssa jolle rupattelin. Siinä olin lähettyvillä myös muutamia miehiä(jollain oranssi lippis). He katselivat minua jotenkin oudosti.
Sitten sinne tuli joku pikku mies valkoinen oluttölkki kädessä. Hän oli ehkä Saku tms. Jotenkin unohdin sen nimen jo. Ehkä se oli vain uni? No kuitenkin tunnistin hänet heti, ehkä edellisistä unistani, ja hän tunnisti myös minut heti ja sanoi "Jukka!". Ensimmäinen kerta kun kuulen unessa nimeni.
Näin unessa muuten erään tytön joka ihastui minuun n. 5v sitten 16-vuotiaana. Tai hänen vanhempi muunnoksensa blondina.

Sitten nähtävästi heräsin.

Käytiin kaverin kanssa kaupalla ennen pyykin pesua.(Varasin vuoron yhdeksäksi kämpille tultuani). Ostelin kaikenlaista ruokaa. Hän tuuppasi minun veneeni kohti mökkisaartani ja pääsin helpolla mökillä. Kaveri oli moottoriveneellä minun vene hinauksessaan.

Sitten nähtävästi heräsin.

Kyydin antanut kaveri oli tietokoneellani. Minä hoipertelin keittiöön ja katselin jääkaapissa olevia ostoksia. Turisin kaverille että onpa paljon jäätä kertynyt jääkaappiin, ja että onpa pieni jääkaappi. Niin paljon pakastintilaa näes, alhaalla ja ylhäälläkin vielä.
Sitten katsoin kelloa.
Mitä helvettiä!
Kello oli jo yksitoista illalla!
Kyselin moneen kertaan kaverilta että ei helkutassa se vielä noin paljoa voi olla? Vai voiko?
Hän sanoi että totta se on.
Olin aivan puulla päähän lyöty. En hitossa ole nukkunut koko päivää! Sanoin että kävin 9-10 välillä nukkumaan aamupäivällä(Valehtelin sillä oikeasti kävin nukkumaan jo varmasti ennen seitsemää, = totuus unen tältä puolen).
Aattelin että hitto, kai minä sitten olen nukkunut kuin uppotukki univeloissani.

Sitten kaverin kanssa juteltiin ja tuli ilmi että se oli ollut unta kun hän tuuppasi minua veneellään. Eihän nyt sellaista voi tapahtua! Minähän asun kerrostalossa. Tajusin että se oli ollut pelkkää unta. Unta unen perään.

Sitten heräsin.

Nyt kelloni on 07:51.

Nyt tuntuu hyvälle. Pitkästä aikaa unet antoivat jotain uutta. Pistivät suorastaan parastaan.


edit. huom. melkein kolme viikkoa selvinpäin.(-tyven myrskyn edellä)