Vuoden 2013 oli saada varastoon pieni(450kg) läjä verkkoja.

Nyt ne on saatu sinne. 

Piti tehdä isompikin verkkoblogaus omaa itseänikin muistuttamaan mutta en minä taida nyt jaksaakaan.

En osaa sanoa tarkkaa lukua mutta ainakin 30 sähköpostia olen lähettänyt verkkojen tiimoilta. 30-50. Niistä reilusti yli puolet paikkaan josta verkot on lopulta hankittiin. Osa muille verkkofirmoille, osa kuljetusfirmoille, osa ties minne. Puheluita ei muistaakseni ole tullut tehtyä kuin pari tulliin. Verkkofirmasta tuli kyllä pirun selkeitä ja hyvällä englannilla kirjoitettuja sähköposteja. Ei ole yhtikäs mitään valittamista sen suhteen. Kiittämistä vain.

Keväällä oli yksi tai jopa kaksikin muuta firmaa joilta Ehkä olisi voinut verkot tilata mutta päädyin nyt tuohon johon päädyin.

Pari testiverkkoa tuli sieltä ja niitä kesä katseltiin ja pohdittiin. Syksyllä sitten tilaus. Sähköpostit meni taas ja sitten meni rahatkin. Ilman Y-tunnusta kuljetus järjestäminen ei ollut ihan helppo niin yksinkertaista kuin oletin. Onnistuipa kuitenkin kun verkkofirma auttoi. Sitten oli häslingit rahtifirmojen ja tullin kanssa ja eilen haettiin verkot varastoon. Siellä ne nyt ovat.

Välillä oli stresiä enemmän tai vähemmänkin. Ikävä on kun ei tiedä yhtään mitä mikin asia tarkoittaa. Laita tähän koodi z ja sitten paperissa on kolme koodia joista yksi on z. Toki paperissa asia on merkitty x,y ja B. Toisen kerran kun teet saman asian ymmärrät aivan luonnollisesti että B on haluttu z. Tuollaista juttua niin maan pirusti. Vähemmästäkin stressaantuu. 

Kaikkea pientä vaivaa oli matkassa. En minä nyt niitä enää edes jaksa muistella.

Tästä tuli nyt ihan paska verkkoblogaus. Nukuttaa enkä jaksa. Voisi itselle väsätä oman henkilökohtaisen muistikirjaanpanon Tuonne jonnekin. 

Tärkein meinasi unohtua. Eli että olen nyt maahantuoja. Buhaha. Ainakin Maahantuonut.  Nyt CV:ssäni on jo kaksi asiaa. Päätalo ja Verkot. Pikkuhiljaa se CV laiskallakin miehellä täyttyy.

Uskoisin että hitusen olen oppinutkin menneestä vuodesta. Ainakin jos tulee vielä tarvetta tuoda maahan jotain tavaraa niin uskoisin että ensi kerralla asiat sujuvat melko sutjakasti. Ei tarvitse googlella selvitellä perusteista ihan joka helkutan mutkaa ja solmua. 

On toki aina mahdollista. jopa todennäköistä, että tämä oli tällainen kerran elämässä tehtävä juttu. Iloinen olen kyllä että nyt se on tehty. Oli välillä aika paineistettua menoa. Ihan kuin pokeri joskus keskipaskimmillaan. Eniten painetta tuli just siitä kun ei tiennyt mitä pitää tehdä ja mitä tuo tai tämä tarkoittaa. Mutta toki tärkeintä on että MINÄ tein, minä selvitin. Perkele. 

Mitäs sinä teit? 

Siihen loppui puhti. Öitä.