" Maananataina jälleen yhden nukkumattoman yön jälkeen lento Unkariin. Päätän olla pahemmin juomatta mutta 2e litran tuopit ovat makoisia ja pian hortoamme kohti hotellia. Jotain suomi"tyttöjä" pari siinä ja lähdemme niiden luo(Paikka A.) taksilla taidetta ihailemaan. Yksi jää joukosta mutta kolmestaan hotellia kohti."

Pohjustus vanhemmasta blogauksesta. Alla artistin pikainen sommitelma sen hetkisestä mielenisisäisestä Budapestin kartasta.

Itse olen tässä vaiheessa muistia(silti kuitenkin toimintakuntoinen) vailla mutta kaksi muuta kertovat että olin mennyt joidenkin pulien(Paikka B.) seuraan ja he olivat luovuttaneet. Oletus on että joko minä tai todennäköisemmin pulit saavat tarpeekseen ja jatkan matkaani kohti hotellia. Semmoinen huomautus olisi ehkä paikallaan etten tänäkään päivänä tiedä missä päin budapestiä olimme, saati että missä suhteessa siihen paikkaan hotellimme olisi ollut. Kartalta kyllä olisin osannut hotellini "pinpointata." 

Nyt oltuani yksin olen jatkanut matkaa eteenpäin lopulta löytäen joen. Tällöin muistini palasi. Joki oli siinä ja minä olin tässä. Mutta missä oli hotellini? Hätää ei ollut koska tiesin kartalta missä oli joki. Nyt minuun iski karmeat realiteetit etten tiedä mihin päin joki virtaa. Mitä hyötyä silloin on mistään! (humalan tähden en osannut päätellä loogisesti tämän edemmäksi tai arvioida muita mahdollisia tapoja päätellä ilmansuuntia). Päätin kävellä eteenpäin ja luottaa jumalalliseen johdatukseen.(Paikka C.)

Koen mieletöntä turhautumista ja väsymistä kaiken kävelyn ja suunnattomuuden edessä. Väsyttää ja humalakin kirpoaa aivoista. Missä vitussa minä olen?! Mikä vitun-haista-paska-kyrpä-Budapest! Päätän ottaa heti seuraavan taksin jonka näen ja alan vain lampsia kohti sisämaata. Kadut puolityhjinä eikä taksin taksia missään vitussa! 

Ikuisuudelta tuntuvan tallustelun jälkeen löydän pisteen D. Siellä on paljon autoja mutta ei yhtään taksia näy. Kaupasta käyn ostamassa ison pullon jaffaa. Se väljähtää heti suuhuni mutta saanen pari desiä väkisinjuotua ja heitän sitten pullon puistikkoon kun yritän kävellä takaisin suuntaan josta saavuinkin.

(Paikka E.) Olen taas joen varressa ja sillalla. Tähyilen toiseen ja toiseen ilmansuuntaan. Hiljaa virtaa Tonava vai Elbe vai Vantaa! VITTU EN MINÄ TIEDÄ! Soitan kaverille Suomeen ja se vastaa! Kerron kadun nimen joka oli joku krzkbkorko ja käsken sen katsoa google mapsista. Lopulta selvittelyn jälkeen minä olen taas kartalla ja määrätietoisesti jatkan matkaani kohti hotellia! JIHUU! En enää itke sisäisesti vaan pursuan voimaa. 

Kävelen jonkun vitun pitkän matkan sitä vitun joen vartta eikä yhtään näytä paikat tutuilta. Mitenpä ne näyttäisi kun olen ollut kaupungissa ennen känniä n. 1h ajan ulkotiloissa. Meen joen ylitse ja arvelen että nyt alkaa tapahtua! SIELLÄ ON HOTELLI(Paikka F.) 

Haisen paskalle ja näytän ihan sille mitä olen. Epätoivoinen väsynyt haiseva köyhä festarivieras. Se on joku hienostohotelli. En kehtaa mennä ottamaan taksia jonosta hotellin edestä ja kävelen syrjään mutta siellä taksi sanoo "Ehei, meet ottamaan tuolta jonosta ekan.." No meen sinne ja ukko tanittaa että Are you alone?! ja istun jo siellä takapenkillä NO TOTTA VITUSSA OLEN YKSIN ANNA PALAA UKKO! Se vielä kyselee onko rahaa ja heilutan 5000 seteliä ja sitten se lopultakin älyää lähteä. En tiedä ajaako se 5min vai 20min mutta sitten olen omalla hotellilla(Kyllä, muistin edes hotellini nimen!). 1800 maksaa kyyti mut annan 2500 ja tekisi mieli hekottaa kyyneleet silmissä.

Meen huoneeseen ja ehkä käyn aamupalalla sitten. En käy nukkumaan vaan aloitellaan siitä hiljalleen toista päivää. Siitäkin tulee melko humalainen päivä ja teen jopa sellaisen tempun että sammun kuulemma jonnekin pubiin. Jokainen voi kuvitella että väsytti.

 

Alla on seikkailukarttani summitaisesti mitoitettuna ja piirreltynä. Vain paikka G on oikein. Muut ovat silkkoja arvioita. Voivat olla ihan eri puolilla kaupunkia.Ja ainakin tuon joenvarsikävely oli paljon pidempi. Tuossa 2km, oikeasti ainakin 3-5km. 

Alla vielä summittaiset aika-arviot.

A. 3:00

B: 4:00

C: 5:00

D: 6:00

E: 7:00

F: 8:00

G:9:00

Kyllä, se oli myös reaali-ajallisesti pitkä matka.

 

Viitteenä: http://naat.vuodatus.net/blog/702847/talta-sivulta-oli-kirjasta-kulma-taitettu/

"Juodessaan hän tyhjentää kannun pohjiaan myöten, sillä hän haluaa päihtyä; päihdyttyään hän poistuu seurasta eikä huoli siitä, minne joutuu."